Thursday, March 01, 2007

Avslut


Foto: Daniel Talonia Aguilar

Härmed skrives den sista av alla stories från Hell´s kitchen. Är trött på denna frånvaro av skrivarglädje som närvarat i mitt liv alltför länge nu. Kanske är det vardagen som gör det, eller så har jag helt enkelt varit borta från mitt språk alltför länge nu. Har ju blivit grym på engelska, men jag känner mig lite halv för att jag saknar att prata svenska.

Har tre stackars veckor kvar som Hell´s kitchen bo. En härlig tid går mot sitt slut, en ny tar vid. Möten med människor och upplevelser jag aldrig kunnat drömma om. Upplevelser som kommer att vara viktiga och ha betydelse för lång tid framöver, kanske mer än jag kan ana nu.

Snart är jag Stockholmsbo igen, och kommer att njuta av den grå vardan ett tag där innan jag börjar längta mig sjuk till New York igen. Som tur är så är återresan redan inbokad. Tre månader ska jag väl klara...

Tack alla ni som läst, kommenterat och kommit uppmuntrande ord. De flesta av er kommer jag ju se alldeles strax...och Madison, vi får ju höras så klart. Hör av mig när jag börjar på nästa blogg. För den kommer, det kan jag lova....ska bara vila lite först.

(Bloggen stories by Jenny, som är länkad här bredvid, kommer dock fortfarande att vara aktiv, där går även att läsa min senaste predikan som hölls i Svenska kyrkan i New York den 18e februari)

7 comments:

Björn Asserhed said...

Heja Jenny! Heja Sverige! Heja världen! Heja New York!

Peter Madison said...

Hmm...okeeej...lite tråkigt men så är det med alla avsked. Men där någonting tar slut tar något annat vid, så är det och visst så hörs vi, på nåt sätt. På nästa blogg, msn eller varför inte i levande livet!!!!

Kram påre och välkommen tillbaks!!

Söderstories said...

Tack ska ni ha grabbar. Ja, vi ses snart i Sverige (självklart ska vi ses i levande livet, Madison), och på webben! Kram på er så länge.

Anonymous said...

har varit kul att följa dina äventyr i hells kitchen, men självisk som jag är ser jag fram emot att kunna träffa dig lite oftare, så välkommen till stockhlm!

Söderstories said...

Thanx! Ser fram emot att träffa dig oxå. Kommer ju att bli ensamt på tengan nu, att inte ha dig en våning upp men åka lite tunnelbana är nog bara hälsosamt...Ses snart! Kram

Anonymous said...

welcome back to Stockholm! Så det blir Tengan igen? Har du kvar ditt rum där alltså? Ska bli kul att se dig igen!! Denna helgen har jag haft besök av North Parkare, har varit kul men rätt intensivt. Ska bli skönt när man nån gång får någon slags rätsida på livet...Kram på dig!

JaksonB said...

Hey- I love that photo of you; very cool. The orals went great and i could not have done them without your help. When do you come back to NYC this summer? It would be great to see you again :)