Tuesday, January 30, 2007

Den magiska gra vardagen

Vi gor ett forsok igen da. Overvager starkt att avsluta denna blogg. Kanske ar det dags for nya stories. De stories som en gang kandes sa nya och frasha fran Hell's kitchen, kanns mest invanda och gamla nu. Nej, det ar inte sa att Hell's kitchen blivit en trakigare stadsdel, eller att det hander mindre omkring mig men jag skulle tro att den gra vardagen, som jag for ovrigt knappt trodde existerade i New York City forut, infunnit sig alltfor mycket.

I allmanhet tror jag annars att meningen med livet finns i att se magin och skonheten i de sma tingen mitt i, just precis, den gra vardagen. Fast det ar ju sa himla svart ibland ju. Att se en spannande berattelse i varje manniska vi moter, tror jag ar just precis det dar som de flesta av oss skulle behova gora lite oftare for att satta lite krydda pa livet, och dartill tror jag narheten till respekt och nastankarlek ligger nara. Jag menar, var och en av oss bar vi ju omkring pa langa romaner av livsupplevelser.

I alla fall, tillvaron ar lika livad har som forr. Dramatiska polisjakter utanfor fonstret, galningar som ar hoga som hus i gathornen, snubbar som dansar shamandans, ikladd dunjacka i Central Park nar det ar flera minusgrader kallt och sa dar. Och mitt eget kansloliv ska vi inte ens tala om. Tja, New York ar som vanligt. Det ar schysst att vara har.

Dagens vardagsmagi heter Dunkin Donut's varm choklad. Och bloggen fortsatter ett tag till i alla fall.

2 comments:

Anonymous said...

Ja, jag tycker absolut att du ska fortsätta blogga ett tag till, åtminstone tills du är hemma iaf... Klart att du behöver ju inte skriva för mycket och ofta om du inte orkar, men det är kul att läsa lite om ditt liv, och "trista" vardag! Varför ter sig alltid någon annans vardag mycket mer glamorös än ens egen?? Fattar att det inte alltid är kul i NY, men just nu skulle jag inte ha något emot att byta din vardag mot min...Håller dock med om att en del av livets mening måste vara att se det vackra i den grå vardagen. men en liten blomma här och där skadar ju inte!
Kram på dig i alla fall!!

Söderstories said...

Ja, vi far val se. Kanske blev det en nystart nu. Det har ju inte att gora med att det inte ar kul, det ar val mest att allt blir vanligt och invant. Men om tre-fyra manader heter ju den dar gra vardagen Stockholm, sa jag gor vad jag kan for att njuta av den har...